سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۵

وزیر صنعت: دشمن به دنبال سواستفاده از مشکلات تولید است

وزیر صنعت، معدن و تجارت مقاومت و خودباوری را راه برون رفت از جنگ اقتصادی دشمنان دانست و گفت: دشمن با تشدید تحریم به دنبال سواستفاده و بهره برداری سیاسی علیه نظام از مشکلات تولیدی و اقتصادی کشور است و عبور از این دسیسه همت تولید کنندگان و مدیران را می طلبد.
وزیر صنعت: دشمن به دنبال سواستفاده از مشکلات تولید است
به گزارش توليد ايرانی؛ رضا رحمانی عصر امروز جمعه در جمع فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان مازندران در شهرستان محمودآباد افزود: ۱۵ ماه است که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد. تحریم این بار از سوی دشمنان، شدیدترین تحریم اقتصادی کشور در طول تاریخ بوده است. 

وی توضیح داد: تصور آمریکایی ها این بود که در سه ماه آخر سال ۹۷ ایران دچار تعطیلی دومینویی خواهد شد، اما به رغم این توهم ، در سه ماه اول سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۲۶ درصدی جواز تاسیس واحدهای تولیدی و افزایش ۱۵ درصدی پروانه بهره برداری صنعتی در کشور بوده ایم.

وزیر صنعت افزود: این وضعیت و موفقیت گویای همه چیز بوده است از جمله این که ما توانستیم تحریم ها را بدرستی مدیریت کنیم و اکنون نیز در حال عبور از آن هستیم، اما در عین حال نباید فراموش و غفلت کرد که دشمن نیز در کار خود جدی است بنا بر این باید همه مدیران در این مسیر جدی باشند تا به پیروزی برسیم.
وی ادامه داد: امروز دشمن ما را بسیار هوشمندانه تحریم کرده است و علاوه بر تحریم ابزار ، مواد اولیه را بر ما بسته و تحریم کرده است. 
رحمانی اظهار داشت: در طول مدتی که دشمن در حال دسیسه و تحریم بوده ، تلاش کردیم تولید و بازار را در شرایطی مطلوب نگه داریم ، اما دشمنان به دنبال بهره برداری سیاسی علیه نظام از مشلات تولید هستند. 
وی بر همت و جدیت تولیدکنندگان و مدیران تاکید کرد و افزود: تمام واحدهای تولیدی در اجرای فرایند تولید از تامین مواد اولیه تا رساندن محصول به دست و سر سفره مردم جدی باشند و محکم بایستند. 
رحمانی تاکید کرد: مدیران استانی در این مسیر باید تولیدکنندگان را حمایت کرده و خود را در کار آنها شریک بدانند. 
وی افزود: برای سال ۹۸ اولویت نخست ما حفظ تولید و اشتغال موجود است که گفته صریح مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است، علاوه بر این فعال شدن ظرفیت خالی واحدهای تولیدی و همچنین تقویت و توسعه واحدهای تولیدی مورد نظر است، بنا بر این اعلام می کنیم برای تولید و در این مسیر کسی از بخشنامه ها نترسد.
 
تفاوت مشکلات مازندران و ضرورت راه حل استانی 
وزیر صنعت با اشاره به ظرفیت های تولیدی مازندران گفت: موضوع و مسایل شهرک های صنعتی در مازندران به دلیل شرایط ویژه از جمله نوع زمین،  محیط زیست و آب و فاضلاب خاص بوده و شرایط متفاوت نسبت به کشور می طلبد. 
رحمانی با بیان اینکه در حوزه شهرک های صنعتی تمام اختیارات در دست استان مازندران است ، افزود: هیچ کاری نباید معطل امضاها و نظرات جادویی باشد و باید خود استان مشکلات خود را حل کند و این مسئله در استان ها راحت تر حل می شود. 
وی در مورد حل مشکل زمین های اوقافی که به عنوان یکی خواسته های فعالان اقتصادی مطرح شد، گفت: حل مشکلات شهرک ها در این زمینه را باید از مدیران استانی اوقاف طلب کرد و مطمئنا راه حل هایی وجود دارد.
وزیر صنعت افزود: کمیسیون اقتصادی نیز در مورد شهرک های صنعتی مصوباتی در مورد مالیات بر ارزش افزوده دارد که بزودی مشکلات برطرف و نتایج اعلام خواهد شد.
رحمانی سهم مازندران را در بخش صادرات نسبت به ظرفیت استان کم توصیف کرد و گفت: مازندران در این حوزه بسیار عقب است و حتی در حد استان های همتراز خود در کشور های حاشیه خزر نیست. 
وزیر صنعت ، معدن تجارت صبح امروز به منظور بازدید از واحدهای صنعتی غرب مازندران و آشنایی با مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی به این استان سفر کرد.
رحمانی که در این سفر توسط چند تن از معاونانش ، استاندار و جمعی از مدیران مازندران همراهی می شد، از واحدهای صنعتی شهرستان کلاردشت و شهرک های صنعتی مرزن آباد چالوس و نوشهر بازدید کرد.
شرکت در نشست فعالان اقتصادی غرب مازندران در چالوس ، بازدید از شهرک صنعتی تشبندان محمودآباد و شرکت در نشست فعالان اقتصادی منطقه از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر صمت به مازندران بود
کد مطلب: 10296
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *