جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۲

بساط تخلفات مالیاتی برچیده می‌شود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه بساط تخلفات مالیاتی برچیده می‌شود، گفت: مالیات هوشمند به عنوان دومین گام مهم پس از طرح جامع مالیاتی در دست اجرا در سازمان امور مالیاتی کشور است.
بساط تخلفات مالیاتی برچیده می‌شود
توليد ايرانی امید علی پارسا، در مراسم تکریم و معارفه روسای جدید و سابق مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای با اشاره به مجموعه اقدامات در حال انجام در این سازمان اظهار داشت: مالیات هوشمند به عنوان دومین گام پس از طرح جامع مالیاتی از جمله مهمترین طرح‌های در حال اجرا در سازمان امور مالیاتی کشور است.
پارسا تصریح کرد: با تمرکز کلیه ریزداده‌ها در سازمان امور مالیاتی، بساط بسیاری از تخلفات احتمالی برچیده خواهد شد.
وی جلوگیری از فرار مالیاتی، حمایت از تولیدکنندگان واقعی و اصلاح روش‌ها و تشکیلات اداری را از دیگر اولویت‌های راهبردی سازمان امور مالیاتی کشور دانست که در دست اقدام است.
علی عسکری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد نیز در این جلسه با بیان اینکه ارجاع پرونده‌ها به مرکز عالی دادخواهی و شورای عالی مالیاتی باید به حداقل برسد، اظهار داشت: حسابرسان کل مالیاتی در استان‌ها همه تلاش خود را بکار گیرند تا کمتر پرونده‌ای نیازمند ارجاع به هیات ماده 251 مکرر باشد.
وی تاکید کرد: باید پرونده‌های ارجاع شده به مرکز عالی دادخواهی مالیاتی کالبدشکافی و بررسی شود و نتایج آن در سازمان امور مالیاتی مورد عمل قرار گیرد.
عسکری در خصوص حساسیت و اهمیت رای مرکز عالی دادخواهی مالیاتی خاطرنشان کرد:، چون آرای صادر شده از سوی هیات غیر قابل بازنگری است و در هیچ مرجعی بجز دیوان عدالت اداری قابل تجدید نظر نیست، بنابراین مسوولیت صدور این آرا هم بسیار سنگین است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد طالبی، رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای را فردی خوش نام و دارای تجربه و دانش مالیاتی معرفی کرد و از وی خواستار بکارگیری تمام توان فنی و علمی خود و همکاران آن مرکز در جهت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی ارجاع شده به مرکز عالی دادخواهی مالیاتی شد.
عسکری همچنین ضمن تقدیر از تلاش‌های رمزی، رئیس سابق مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای، از وی به عنوان فردی پاک دست و متخصص در حوزه مالیاتی یاد کرد.
 
کد مطلب: 10259
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *