شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۱

ذخیره سازی ۱۰هزار عدد ماهی خاویاری در هرمزگان

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان با اشاره به رشد خوب هرمزگان در پرورش ماهیان خاویاری گفت: پرورش ماهی خاویاری مکمل کشاورزی کشاورزان هرمزگان است.
ذخیره سازی ۱۰هزار عدد ماهی خاویاری در هرمزگان
به گزارش توليد ايرانی؛ عبدالرسول دریایی در این بازدید از دو مزرعه فعال در زمینه ماهیان گرمابی و خاویاری عنوان کرد: این دو مزرعه که حدود دو ماه است راه اندازی شده در حال پرورش ماهی خاویاری از گونه سیبری، فیل ماهی و ازون برون می‌باشد که به زودی با ذخیره سازی کپور ماهیان ظرفیت آنها تکمیل می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: آب خروجی این مزارع جهت آبیاری مزارع کشاورزی استفاده می‌شود که کمک شایانی به کشاورزان این مزارع در بهبود کیفیت محصول و کاهش استفاده از کودهای معدنی و شیمیایی خواهد کرد

دریایی افزود: در دو سال گذشته فقط دو مزرعه ازمایشی پرورش ماهی خاویاری در استان وجود داشت که در حال حاضر با حمایت‌های شیلات ایران و استان و پیگیری‌های انجام شده طی ۴ ماهه سال ۹۸ به ۱۱ مزرعه افزایش یا فت که این مزارع در شهرستانهای حاجی اباد، میناب، رودان، بندرعباس در مناطق روستایی دایر شده‌اند.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: پرورش ماهیان خاویاری نقش مهمی در افزایش بهروری مزارع کشاورزی، اشتغال زایی، رونقی درامد کشاورزان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی خواهد داشت.
کد مطلب: 10178
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *