شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۲

بافت سالانه بیش از ۲۰ هزار مترمربع فرش در مراغه

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: سالانه بیش از ۲۰ هزار مترمربع فرش در مراغه توسط قالیبافان شهری و روستایی شهرستان بافته و به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا صادر می‌شود.
بافت سالانه بیش از ۲۰ هزار مترمربع فرش در مراغه
به گزارش توليد ايرانی؛ حمید شکری در حاشیه گشایش هفدهمین نمایشگاه فرش مراغه به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۱۵ هزار قالیباف در این شهرستان دارای کارت قالیبافی هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ قالیباف تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و از خدمات آن بهره‌مند هستند.

وی افزود: امروز با وجود مشکلات اقتصادی و آشفتگی بازار، صنعت و هنر فرش یکی از بزرگترین عرصه ها برای اشتغالزایی است.

وی اضافه کرد: مراغه در حوزه فرش نسبت به شهرستان‌های اطراف فعال‌تر بوده و به عنوان برند باید با نام فرش مراغه ثبت شود که متاسفانه امروز فرش مراغه با نام شهرهای دیگر معرفی و ثبت می‌شود.
وی گفت: ایجاد زنجیره برای فرش شهرستان ضروری است که این امر با تشکیل بازارچه شهر فرش در مرراغه محقق می‌شود.

شکری به هفدهمین نمایشگاه فرش مراغه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف شناساندن هنر قالیبافی، عرضه مستقیم محصولات و تشویق به سرمایه گذاری در صنعت فرش برگزار می‌شود.
فرماندار مراغه افزود: در این نمایشگاه بیش از سه هزار تخته فرش ابریشم و ۷۰۰ قطعه تابلو فرش به نمایش گذاشته شده است که در تلاشیم ارتباط مستقیمی بین تولیدکنندگان و خریداران در راستای توسعه صادرات در این بخش ایجاد کنیم.

شکری ادامه داد: نمایشگاه فرش دستباف مراغه فرصت مناسب و فضایی مستعد برای معرفی تلاش و هنرهای قشر تلاشگر قالیبافان این منطقه است.
وی اضافه کرد: قالی ابریشمی مراغه با سابقه چندین قرن قدمت از پتانسیل بالایی در زمینه صادرات داشته و از این رو برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی این هنر محصول در بازارهای داخلی و خارجی است.

هفدهمین نمایشگاه فرش مراغه در قالب ۱۶ غرفه از یکم تا ۶ مردادماه در محل نمایشگاه های دائمی پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

نمایشگاه فرش
نمایشگاه فرش

نمایشگاه فرش
نمایشگاه فرش

نمایشگاه فرش
نمایشگاه فرش

نمایشگاه فرش
نمایشگاه فرش

نمایشگاه فرش
کد مطلب: 10159
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *