شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۷

همدان قطب تولید سیر در کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از آغاز برداشت سیر از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: استان همدان قطب تولید سیر کشور است.
همدان قطب تولید سیر در کشور
به گزارش توليد ايرانی؛ هوشنگ کرمی با بیان اینکه برداشت سیر در سطح ۹۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بهار آغاز شده است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن سیر از مزارع شهرستان بهار برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار افزود: بخش مرکزی این شهرستان از مناطق عمده کاشت سیر در بهار است.

کرمی گفت: برداشت سیر در شهرستان بهار تا ۱۵ مرداد ماه ادامه دارد و محصول برداشت شده علاوه بر بازار داخلی به استان‌های دیگر نیز فرستاده می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک این منطقه، سیر تولیدی شهرستان بهار از کیفیت بالایی برخوردار است و پیش بینی می‌شود افزون بر ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن محصول سیر در این بخش تولید و روانه بازار شود.

وی با بیان اینکه سیر علاوه بر مصرف خوراکی به صورت تازه، سیر ترشی یا چاشنی در صنایع غذایی برای تولید فرآورده‌های غذایی نقش مهمی دارد گفت: سیر به عنوان یگ گیاه دارویی مؤثر در درمان بیماری‌هایی همچون فشار خون، بیماری‌های قلبی، کاهش کلسترول خون و خواص ضد انگلی، ضد میکروبی، درمان بیماری‌های دستگاه گوارش استفاده می‌شود.
کد مطلب: 10112
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *