چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۵

تکمیل زنجیره تولید محصولات لبنی و پروتئینی در چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با تدبیردولت تدبیرو امید زنجیره تولید موادلبنی و پروتئینی در این استان تکمیل شده است .
تکمیل زنجیره تولید محصولات لبنی و پروتئینی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش توليد ايرانی؛ مجید نظری دهکردی در جلسه  هماهنگی چهارمین نمایشگاه ملی توانمندیهای روستاییان و عشایر استان  اظهار داشت: این استان با تولید سالانه  ۸۰ هزار تن معادل ۶۰ درصد خوراک آبزیان کشور ، ۲۰ درصد ازا ین محصولات را به خارج از کشور صادرمی کند. 

 وی از تولید سالانه ۲۴ هزار تن ماهی قزل آلا  در چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: این استان طی سال های گذشته در تولید ماهی سردابی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری  تاکید کرد : این استان بزرگترین واحد تولید خوراک آبزیان خاورمیانه در شهرک صنعتی شهرکرد با ۶ خط تولید در ۲ واحد مجزا فعال است که روزانه ۳۰۰ تن انواع خوراک آبزیان سردآبی و گرمابی را تولید می کند. 

نظری افزود: : متخصصان واحدهای صنعتی استان توانسته اند در چند سال گذشته  زنجیره تولیدی و صنعتی خود را در شیلات و آبزیان تکمیل کنند. 
وی همچنین به تولید سالانه بیش از ۳۱ هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز  برابر ۳.۵ درصد تولید گوشت قرمز کشور و کسب رتبه نهم کشور در این استان خبر داد و در ادامه سرانه تولید شیرخام این استان را ۲۴۲ کیلوگرم دانست و گفت:چهارمحال و بختیاری با این میزان تولید، رتبه دوم تولید سرانه شیر خام کشور را دارد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری از تصویب سه هزار و ۲۹۰ طرح توانمندی عشایری، روستایی با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات حمایتی برای توانمندسازی جامعه عشایری و روستایی استان تحولی در تولید محصولات کشاورزی و دامی این خطه ایجاد شده است . 
نظری گفت: این استان امسال با محصولات و تولیدات اختصاصی و منحصر به فرد در بخش‌های کشاورزی و  انواع تولیدات روستایی و عشایری از جمله صنایع دستی در چهارمین نمایشگاه ملی توانمندیهای روستاییان و عشایر در تهران شرکت می‌کند.

به گزارش ایرنا، چهارمین نمایشگاه ملی توانمندیهای روستاییان و عشایر کشور ۲۴ تا ۲۷ مردادماه امسال در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود، چهارمحال و بختیاری ۱۴ غرفه در این نمایشگاه به خود اختصاص داده است.
کد مطلب: 10104
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *