سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
۰
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۶

برداشت زردآلو از باغات مرند آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی مرند با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید زردآلو، قیسی، برگه و لواشک در استان است، گفت: برداشت زردآلو از سطح ۲۶۰۰ هکتاری باغات بارور شهرستان آغاز شد.
برداشت زردآلو از باغات مرند آغاز شد
به گزارش توليد ايرانی؛ منوچهر رحمانی ضمن اشاره به آغاز برداشت زردآلو از نیمه اول تیرماه در مرند اظهار داشت: این شهرستان از قطب های مهم تولید میوه زردآلو در سطح استان بوده و از لحاظ کیفیت و طعم در برخی رقم ها در کشور جزو بهترین ها است.

وی به وجود ۱۷ نوع زردآلو در این مرند اشاره کرد و افزود: ارقام عسگر آباد، نصیری، تبرزه، اردوباد، شاهرودی از بهترین ارقام زردآلوهای شهرستان است که قابلیت تازه خوری و خشکباری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی مرند با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از سطح ۳ هزار هکتاری باغات زردآلو در شهرستان مرند بارور است، گفت: امسال سرمازدگی بهاره و عدم تلقیح درختان در تولید محصول اثر گذاشته و پیش بینی می شود عملکرد شهرستان با میانگین ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار در مجموع ۱۲ هزار تن باشد.

وی گفت: ۲۵ درصد از محصول تولیدی شهرستان به صورت تازه خوری و ۷۵ درصد به صورت فرآوری شده به بازار عرضه می شود.
وی اعلام کرد: در ۳ هزار هکتار باغ زردآلوی شهرستان در حدود ۴۵۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کارند.
رحمانی خاطرنشان کرد: در شهرستان مرند به صورت سنتی در کنار باغات، اقدام به تهیه خشکبار شده و اکنون به عنوان بزرگترین و مهمترین قطب تولید خشکبار قیسی است.
وی افزود: همچنین در کنار تهیه خشکبار بطور سنتی، واحدهای صنایع تبدیلی نیز در زمینه تولید برگه زردآلو، لواشک و آب میوه فعالیت می کند.

مدیر جهاد کشاورزی مرند ضمن اشاره به خسارت تگرگ و سرمازدگی محصولات کشاورزی در شهرستان گفت: در این راستا، ۲ دستگاه ضد تگرگ و ۲ دستگاه ضد سرما در شهرستان پیش بینی کردیم و علاوه بر آن حدود ۱۴ دستگاه ضد تگرگ دیگر نیز باید نصب شود.
کد مطلب: 10022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *