جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰

ضرورت کشت گیاهان دارویی کم آب در کشور

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: نمی خواهیم کشت چغندرقند را در اراضی حوزه آب ریز دریاچه ارومیه ریشه کن کنیم بلکه برنامه هایی در جهت کاهش آب مصرفی در این زمینه داریم.
ضرورت کشت گیاهان دارویی کم آب در کشور
توليد ايرانی: عباس زراعت در میاندوآب با اشاره به موضوع کم آبی، اظهار کرد: توسعه و ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند زعفران و گل محمدی، نباتات علوفه ای کم آب بر نظیر تیریتیکاله و کشت مخلوط آن با جو و ماشک، توصیه می‌شود.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی افزود: از سوی دیگر کشت گیاهان دارویی می تواند در زمینه اشتغال و درآمدزایی نیز تاثیرگذار و از اهمیت بسزایی برخوردار باشد.
وی گفت: با توجه به اقلیم خشک، کم آبی، بهتر است به جای کشت محصولات پرآب مانند یونجه، ذرت، جو و… گیاهان دارویی بکاریم و کشاورزان نیز به آن توجه داشته باشند.
زراعت تصریح کرد: مسئولان و محققان به موضوع کم آبی در کشور باید توجه داشته باشند تا ما بتوانیم در زمینه تولید گیاهان دارویی و کم آب بر، پیشتاز باشیم و بدین وسیله به اشتغال زایی و خودکفایی نیز برسیم.
همچنین معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی که امروز به منظور بازدید از واحد های فرآوری و بوجاری بذر در شهر میاندوآب و چهاربرج حاضر شده بود، در بازدیدهایی که داشت، با اشاره به اهمیت احیاء دریاچه ارومیه گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه و انتشار ریز گردها، تهدیدی بسیار جدی برای کشاورزی آذربایجان غربی است، از اینرو جلب مشارکت و همکاری جوامع محلی بویژه کشاورزان در این خصوص از ارکان اصلی اجرای برنامه های ستاد احیاء دریاچه ارومیه است.
زراعت اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم کشت چغندرقند را در اراضی حوزه آب ریز دریاچه ارومیه ریشه کن کنیم بلکه توسعه کشت نشائی چغندرقند و تغییر آرایش کشت که در حد قابل توجهی مصرف آب را در این محصول کاهش می دهد، از برنامه های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه است.
وی بالا بردن ضریب بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی و حفظ و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی را دو هدف اصلی وزارت جهاد کشاورزی در راستای احیاء دریاچه ارومیه عنوان کرد.
 
کد مطلب: 10019
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *