پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۱

آخرین مراحل ریل گذاری راه آهن سنندج

اوایل تابستان سال ۹۶ بود که راه‌آهن تهران ـ همدان به طول ۲۶۰ کیلومتر افتتاح شد تا علاوه بر حمل‌ و نقل داخلی بار و مسافر استان همدان، در آینده کردستان را نیز به شبکه راه‌آهن سراسری متصل کند تا بخشی از مشکلات مردم استان در حوزه راه را برطرف کند.
پروژه راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج به طول ۴۱۰ کیلومتر به‌صورت یک‌خطه با سرعت طرح ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای مسافربری  و ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای بار توسعه در این دو استان را شتاب دهد. مسیر خط آهن راه‌آهن همدان - سنندج در سه قطعه در حال ساخت است که قطعه اول از بهار همدان تا دوسر قروه به طول ۶۴ کیلومتر، قطعه دوم از دوسر قروه تا نزدیکی دهگلان به طول ۵۶ کیلومتر و قطعه سوم از دهگلان تا ایستگاه پایانی سنندج به طول ۳۰ کیلومتر احداث‌ شد.

عملیات اجرایی پروژه ایستگاه راه‌آهن سنندج - همدان با ۱۲۶ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۵۱ هکتار بهمن ۱۳۹۸ آغاز شد. این طرح ۱۳ هزار و ۲۸۲ مترمربع فضای سرپوشیده دارد که ساختمان اصلی آن چهار هزار مترمربع و بر اساس نیاز ۲۵ سال آینده استان کردستان طراحی‌شده است. راه‌آهن تهران - همدان - سنندج در حوزه استحفاظی استان کردستان سه ایستگاه مسافری در شهرهای قروه، دهگلان و سنندج و دو ایستگاه ترافیکی در آونگان، دوسر شهرستان قروه دارد.

در حاضر حال ۳ کلیومتر ریل گذاری مانده  از مسیر روستای گنجی که ریل گذاری قطار به کردستان به اتمام برسد. گفتنی است این طرح ارزش ریالی برابر هزار و هفتصد میلیارد تومان دارد.
کد مطلب: 29857
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *