شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۵

بازدید معاون وزیر راه از قطعه دو آزادراه تهران - شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون سازمان بازرسی کل کشور از قطعه دو آزادراه تهران - شمال بازدید کرده و در جریان آخرین وضعیت ساخت این آزادراه قرار گرفتند.
به گزارش توليد ايرانی ؛        آقای خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور و غلامعباس ترکی معاون نظارت و بازرسی امور تولید و توسعه سازمان بازرسی کل کشور در این بازدید، از تونل‌ها و پل‌های هر دو جبهه کاری قطعه دو که با مشارکت شرکت‌های وابسته و زیرمجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حال ساخت است، در جریان آخرین وضعیت ساخت باند رفت این قطعه آزادراه قرار گرفتند.
 
گفتنی است قطعه ۲ آزادراه تهران شمال به طول ۲۲ کیلومتر حد فاصل دوآب و پل زنگوله واقع شده و در صورت تکمیل این قطعه، مسیر تهران - شمال ۴۵ دقیقه کوتاه خواهد شد.
 
قطعه سوم این آزادراه هم که بین پل زنگوله و مرزن آباد به طول ۴۷ کیلومتر در مراحل اولیه طراحی و ساخت است.
 
قطعه چهار آزادراه تهران شمال حدفاصل مرزن آباد تا چالوس در سال ۱۳۹۱ و قطعه یک این آزادراه حدفاصل تقاطع اتوبان شهید همت با آزادگان در تهران نیز در سال ۱۳۹۸ ساخته و زیر بار ترافیکی رفت. 
 
قرار است بزرگترین تونل منطقه غرب آسیا با نام تونل البرز به طول ۶ و نیم کیلومتر در این قطعه ساخته شود که با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی تا یک ماه آینده آماده استفاده و بهره برداری خواهد شد و جایگزین تونل کندوان در مسیر رفت می‌شود. 
 
باند رفت منطقه دو آزادراه تهران شمال نیز با پیشرفت فیزیکی کلی بالای شصت درصدی طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ بطور کامل به بهره برداری خواهد رسید.
 
بر اساس گزارش رسمی مجری قطعه دو آزادراه تهران - شمال، پیشرفت فیزیکی کل قطعه دو بیش از ۴۷ درصد است و از سال ۱۳۹۸ با پایان ساخت قطعه یک، تمام ظرفیت‌های ساخت و ساز این قطعه به قطعه دو منتقل شده و ساخت و ساز همچنان از دو جبهه کاری در حال ساخت است.
کد مطلب: 27983
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *